close
رزرو هتل
تصاویری از خودرویی که همه ایرانیان با آن خاطره دارند

دانلود رایگان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی

تصاویری از خودرویی که همه ایرانیان با آن خاطره دارند
امروز سه شنبه 05 بهمن 1395
تبليغات تبليغات

تصاویری از خودرویی که همه ایرانیان با آن خاطره دارند

[h=1]پیکان، نوستالژیک ترین خودروی ایرانی[/h]



اگر الان سال 1380 بود باید برای گرفتن گواهینامه به شهرک آزمایش می رفتید و آنجا با خودرویی روبه رو می شدید که همیشه سوار آن بوده ایم و با آن به اینجا و آنجا می رفتیم ، خودرویی که ایران خودرو به ساخت آن می بالید و خودرویی که همه جورش را دیده ایم . در افتتاح کارخانه ایران خودرو ، کروکش را دیدم و بعدها وانت ، استیشن و از همه مهمتر صندوقدار آنرا دیده ایم . زمانی که آلایندگی و مصرف سوخت خودروها مهم شد ، انژکتورش کردند و بعد با آن خداحافظی کردیم ، به موزه فرستادیمش و سپس به دنبال احیا نمودن آن بوده اند .

این خودرو یار دیرینه ایرانی ها بوده ، در سختی ها همیشه همراهمان بوده ، بدون آنکه چیزی بگوید بارهایمان را با خود حمل می کرده ، نسخه جوانانش را اسپرت و 2 کاربراتوره ساختند تا جوان ها از آن لذت ببرند ، زمانی که نیاز قشر خاص جامعه بود ، اتوماتیک شد ، زمانی موتور پژو روی آن بستند و هزاران مسئله دیگر ، شاید دیگر نمونه این خودرو را نبینیم .

آری ، حدس شما درست است ، این خودرو همان پیکان است . پیکانی که حتی جرمی کلارکسون نیز به ابهت آن اشاره داشته و تمایل خویش جهت تست آنرا ابراز نموده است .

در ادامه به چند مدل از این خودروی به یاد ماندنی اشاره ای میکنیم و شما را در نهایت به دیدن تصاویر این خودرو دعوت می نماییم .

کارلوکس

تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود . این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه ، داشبورد چوبی و سپرهای استیل کوتاه بود .

[IMG]
پیکان جوانان

استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود .
[IMG]
دولوکس فیس‌لیفت

از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد ، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب ( به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل ) و نشانگرهای مقابل راننده ، تولید شد . این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود .
[IMG]
پیکان پژویی

در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان ، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد .
[IMG]
پیکان ۱۶۰۰

تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از جعبه‌دنده‌هایی از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل ، اکسل‌های تولید ایران ، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت .
[IMG]

دسته بندي: خودرو,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد